Dokumenty do pobrania:

Pobierz --> Polityka Dobroczynności

Pobierz --> Wniosek o udzielenie darowizny

Pobierz --> Oświadczenie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych

 

 

POLITYKA DOBROCZYNNOŚCI

FERAX SP. Z O.O.

 

       §1

Cele polityki dobroczynności

Głównymi celami polityki dobroczynności są:

  • budowanie pozytywnego wizerunku, w tym medialnego i społecznego, poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw, otwartość na dialog społeczny, przyjazny odbiór ze strony otoczenia;
  • zwiększenie renomy Spółki poprzez propagowanie przyjętych wartości i rozszerzenie zasięgu oddziaływania;
  • umacnianie pozytywnego wizerunku wśród partnerów biznesowych i opinii publicznej;
  • budowanie działalności biznesowej w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju;
  • budowanie silnych relacji z pracownikami;

         

          §2

Zasięg działań dobroczynnych i sponsoringowych

Działalność dobroczynna jest prowadzona głównie na terenach, gdzie znajduje się siedziba Spółki lub jej oddziały i prowadzona jest działalność operacyjna, co pozwala aktywnie wspierać najbliżej położone społeczności lokalne. Działalność sponsoringowa, reklamowo-marketingowa, która ma na celu zwiększanie rozpoznawalności marki Spółki oraz zasięgu jej oddziaływania, może odbywać się na terenie całego kraju.

         

          §3

Obszary działalności dobroczynnej

Spółka realizuje przyjętą politykę dobroczynną przede wszystkim w następujących obszarach:

  1. Edukacja oraz rozwój (osobisty, zawodowy, sportowy, społeczny) dzieci oraz młodzieży.

Wierzymy, że inwestycja w rozwój najmłodszych ma najcenniejszą wartość dla społeczeństwa, dlatego wspieramy inicjatywy oraz podmioty, które pomagają młodym osobom w wyznaczaniu celów na przyszłość oraz zapewniają pomoc w wyborze najlepszych edukacyjno-rozwojowych ścieżek.

  1. Pomoc społeczna.

Wspieramy organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego
w dziedzinie szeroko pojętej pomocy społecznej, przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu oraz działające na rzecz wyrównywania szans społecznych. Wspieramy podmioty tworzące świetlice, terapeutyczne kluby rozwoju dzieci i młodzieży, a także programy uliczne, poradnie rodzinne i ośrodki opiekuńczo-wychowawcze.

  1. Ekologia.

Wspieramy inicjatywy mające na celu ograniczenie wpływu działalności przemysłowej na środowisko naturalne, w szczególności wspieramy działalność edukacyjną oraz inicjatywy o charakterze innowacyjnym i/lub badawczo rozwojowym, których przedmiot pozostaje w związku z dążeniem do ograniczenia wpływu przemysłu na ekosystemy.                                                            

         

          §4

Obszary działalności sponsoringowej

  1. Spółka realizuje działania z zakresu sponsoringu wizerunkowego i biznesowego.
  2. Sponsoring wizerunkowy obejmuje m.in.:
  • sport zawodowy oraz sport dzieci i młodzieży na poziomie krajowym i lokalnym,
  • rozwój kultury fizycznej i promocja zdrowego trybu życia,
  • mecenat nad projektami wsparcia kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
  • propagowanie sztuki teatralnej, operowej, filmowej, muzyki i literatury,
  • sponsorowanie regionalnych imprez artystycznych, które mają poziom i wydźwięk ogólnopolski,
  • wspieranie inicjatyw naukowych służących transferowi wiedzy oraz wymianie myśli i idei (kongresów, konferencji, olimpiad),
  • współpraca ze szkołami branżowymi obliczona na rozwój kompetencji, zawodowych i wspierająca zabezpieczanie zaplecza kadrowego Spółki,
  • edukacja proekologiczna,
  • wsparcie dla projektów zainicjowanych przez społeczności lokalne oraz działań przeciwdziałających wykluczeniu społecznemu oraz służących wyrównywaniu szans (zwłaszcza dzieci z rodzin ubogich
    i dysfunkcyjnych),
  • działalność charytatywna i wolontariacka (wspierająca lokalne inicjatywy, których celem jest niwelowanie barier społecznych).

         

          §5

 Darowizny – procedura przyznania

  1. Spółka realizując politykę społecznej odpowiedzialności biznesu wspiera inwestycje społeczne, inicjatywy prorodzinne, kulturalne, naukowe i sportowe oraz prowadzi działalność filantropijną poprzez przekazywanie darowizn na cele charytatywne i dobroczynne.
  2. Przy wyborze inicjatyw Spółka kieruje się przyjętymi wartościami.
  3. Podejmując w formie uchwały decyzję o darowiźnie Zarząd Spółki bierze pod uwagę sytuację finansową Spółki.
  4. Wsparcie finansowe udzielane jest zgodnie z poniżej opisanymi zasadami sprawdzania podmiotu, który ma otrzymać darowiznę. Przed przyznaniem darowizny należy sprawdzić:
  • cel darowizny,
    • działalność statutową organizacji,
    • zgodność darowizny z obowiązującymi przepisami prawa,
    • czy obdarowany nie jest powiązany osobowo z żadnym urzędnikiem państwowym,
    • czy darowizna nie zostanie docelowo przekazana dla celów prywatnych,
    • czy działalność takiego podmiotu jest regulowana,
    • czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego
    • tożsamość beneficjenta rzeczywistego obdarowanego lub sponsorowanego.
  1. Darowizny pieniężne są przyznawane w złotych polskich w formie bezgotówkowej lub w formie niepieniężnej to jest poprzez przekazanie produktów.
  2. Czynności sprawdzające prowadzi pracownik merytoryczny (asystent zarządu we współpracy
    z działem marketingu) odpowiedzialny za procedowanie danej darowizny.
  3. Darowizny są udzielane na podstawie wniosku obdarowanego, po zawarciu pisemnej umowy darowizny, w której obdarowywany zobowiązuje się do wydatkowania środków wyłącznie na cele statutowe. Zasady udzielenia darowizny są szczegółowo i transparentnie określone w umowie darowizny.
  4. Spółka nie angażuje się w projekty o charakterze politycznym, służące jakiejkolwiek dyskryminacji, naruszające prawo czy ogólnie przyjęte normy społeczne.

         

          §6

Sponsoring – procedura zawarcia umowy o sponsoring

  1. Przy wyborze inicjatyw sponsoringowych Spółka kieruje się przyjętymi wartościami i strategią Spółki.
  2. Sponsoring jest nawiązywany zgodnie z obowiązującymi procedurami sprawdzania podmiotu, który ma zostać sponsorowanym.

Przed nawiązaniem relacji sponsoringu należy sprawdzić:
• cel sponsoringu,
• rodzaj działalności sponsorowanego, jej zakres oraz cele statutowe,
• czy sponsorowany nie jest powiązany osobowo z żadnym urzędnikiem państwowym,
• czy sponsoring nie zostanie docelowo przekazany dla celów prywatnych,
• czy działalność takiego podmiotu jest regulowana,
• tożsamość beneficjenta rzeczywistego sponsorowanego.

  1. Decyzja o sponsoringu jest podejmowana w formie uchwały Zarządu Spółki.
  2. Współpraca w zakresie sponsoringu jest szczegółowo i transparentnie określona w umowie
    o sponsoring.
  3. Czynności sprawdzające prowadzi pracownik merytoryczny (asystent zarządu we współpracy
    z działem marketingu) odpowiedzialny za procedowanie sponsoringu.
  4. Spółka nie angażuje się w projekty polityczne, religijne, naruszające prawo lub ogólnie przyjęte normy społeczne, mające negatywny wpływ na środowisko naturalne lub narażające na uszczerbek obiekty o znaczeniu historycznym lub artystycznym.

 

          §7

    Ogólne zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków

    1. Spółka zbiera wnioski przez cały rok, jednak rozpatruje je w okresach, które prezentuje poniższa tabela. Złożone bezpośrednio po jednym z tych terminów będą rozpatrywane podczas kolejnej tury.

     

    Nabór

    Termin posiedzenia Zarządu Ferax Sp. z o.o.

    Dokumenty aplikacyjne złożone

    świąteczno-wiosenny

    marzec

    do 28. lutego

    wakacyjno-letni

    czerwiec

    w okresie od 1. marca do 31. maja

    jesienno-zimowo-świąteczny

    grudzień

    w okresie od 1. czerwca do 30. listopada

     

    1. Wnioski zbierane są w formie formularza znajdującego się na stronie internetowej gatta.pl wysłanego na dedykowany adres mailowy: darowizny@ferax.com.pl . Do formularza można załączyć pismo zawierające opis zbiórki/akcji.