Dokumenty do pobrania:
Pobierz --> Polityka Dobroczynności
Pobierz --> Wniosek o udzielenie darowizny
Pobierz --> Oświadczenie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
POLITYKA DOBROCZYNNOŚCI
FERAX SP. Z O.O.
§1
Cele polityki dobroczynności
Głównymi celami polityki dobroczynności są:
- budowanie pozytywnego wizerunku, w tym medialnego i społecznego, poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw, otwartość na dialog społeczny, przyjazny odbiór ze strony otoczenia;
- zwiększenie renomy Spółki poprzez propagowanie przyjętych wartości i rozszerzenie zasięgu oddziaływania;
- umacnianie pozytywnego wizerunku wśród partnerów biznesowych i opinii publicznej;
- budowanie działalności biznesowej w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju;
- budowanie silnych relacji z pracownikami;
§2
Zasięg działań dobroczynnych i sponsoringowych
Działalność dobroczynna jest prowadzona głównie na terenach, gdzie znajduje się siedziba Spółki lub jej oddziały i prowadzona jest działalność operacyjna, co pozwala aktywnie wspierać najbliżej położone społeczności lokalne. Działalność sponsoringowa, reklamowo-marketingowa, która ma na celu zwiększanie rozpoznawalności marki Spółki oraz zasięgu jej oddziaływania, może odbywać się na terenie całego kraju.
§3
Obszary działalności dobroczynnej
Spółka realizuje przyjętą politykę dobroczynną przede wszystkim w następujących obszarach:
- Edukacja oraz rozwój (osobisty, zawodowy, sportowy, społeczny) dzieci oraz młodzieży.
Wierzymy, że inwestycja w rozwój najmłodszych ma najcenniejszą wartość dla społeczeństwa, dlatego wspieramy inicjatywy oraz podmioty, które pomagają młodym osobom w wyznaczaniu celów na przyszłość oraz zapewniają pomoc w wyborze najlepszych edukacyjno-rozwojowych ścieżek.
- Pomoc społeczna.
Wspieramy organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego
w dziedzinie szeroko pojętej pomocy społecznej, przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu oraz działające na rzecz wyrównywania szans społecznych. Wspieramy podmioty tworzące świetlice, terapeutyczne kluby rozwoju dzieci i młodzieży, a także programy uliczne, poradnie rodzinne i ośrodki opiekuńczo-wychowawcze.
- Ekologia.
Wspieramy inicjatywy mające na celu ograniczenie wpływu działalności przemysłowej na środowisko naturalne, w szczególności wspieramy działalność edukacyjną oraz inicjatywy o charakterze innowacyjnym i/lub badawczo rozwojowym, których przedmiot pozostaje w związku z dążeniem do ograniczenia wpływu przemysłu na ekosystemy.
§4
Obszary działalności sponsoringowej
- Spółka realizuje działania z zakresu sponsoringu wizerunkowego i biznesowego.
- Sponsoring wizerunkowy obejmuje m.in.:
- sport zawodowy oraz sport dzieci i młodzieży na poziomie krajowym i lokalnym,
- rozwój kultury fizycznej i promocja zdrowego trybu życia,
- mecenat nad projektami wsparcia kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
- propagowanie sztuki teatralnej, operowej, filmowej, muzyki i literatury,
- sponsorowanie regionalnych imprez artystycznych, które mają poziom i wydźwięk ogólnopolski,
- wspieranie inicjatyw naukowych służących transferowi wiedzy oraz wymianie myśli i idei (kongresów, konferencji, olimpiad),
- współpraca ze szkołami branżowymi obliczona na rozwój kompetencji, zawodowych i wspierająca zabezpieczanie zaplecza kadrowego Spółki,
- edukacja proekologiczna,
- wsparcie dla projektów zainicjowanych przez społeczności lokalne oraz działań przeciwdziałających wykluczeniu społecznemu oraz służących wyrównywaniu szans (zwłaszcza dzieci z rodzin ubogich
i dysfunkcyjnych), - działalność charytatywna i wolontariacka (wspierająca lokalne inicjatywy, których celem jest niwelowanie barier społecznych).
§5
Darowizny – procedura przyznania
- Spółka realizując politykę społecznej odpowiedzialności biznesu wspiera inwestycje społeczne, inicjatywy prorodzinne, kulturalne, naukowe i sportowe oraz prowadzi działalność filantropijną poprzez przekazywanie darowizn na cele charytatywne i dobroczynne.
- Przy wyborze inicjatyw Spółka kieruje się przyjętymi wartościami.
- Podejmując w formie uchwały decyzję o darowiźnie Zarząd Spółki bierze pod uwagę sytuację finansową Spółki.
- Wsparcie finansowe udzielane jest zgodnie z poniżej opisanymi zasadami sprawdzania podmiotu, który ma otrzymać darowiznę. Przed przyznaniem darowizny należy sprawdzić:
- cel darowizny,
• działalność statutową organizacji,
• zgodność darowizny z obowiązującymi przepisami prawa,
• czy obdarowany nie jest powiązany osobowo z żadnym urzędnikiem państwowym,
• czy darowizna nie zostanie docelowo przekazana dla celów prywatnych,
• czy działalność takiego podmiotu jest regulowana,
• czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego
• tożsamość beneficjenta rzeczywistego obdarowanego lub sponsorowanego.
- Darowizny pieniężne są przyznawane w złotych polskich w formie bezgotówkowej lub w formie niepieniężnej to jest poprzez przekazanie produktów.
- Czynności sprawdzające prowadzi pracownik merytoryczny (asystent zarządu we współpracy
z działem marketingu) odpowiedzialny za procedowanie danej darowizny. - Darowizny są udzielane na podstawie wniosku obdarowanego, po zawarciu pisemnej umowy darowizny, w której obdarowywany zobowiązuje się do wydatkowania środków wyłącznie na cele statutowe. Zasady udzielenia darowizny są szczegółowo i transparentnie określone w umowie darowizny.
- Spółka nie angażuje się w projekty o charakterze politycznym, służące jakiejkolwiek dyskryminacji, naruszające prawo czy ogólnie przyjęte normy społeczne.
§6
Sponsoring – procedura zawarcia umowy o sponsoring
- Przy wyborze inicjatyw sponsoringowych Spółka kieruje się przyjętymi wartościami i strategią Spółki.
- Sponsoring jest nawiązywany zgodnie z obowiązującymi procedurami sprawdzania podmiotu, który ma zostać sponsorowanym.
Przed nawiązaniem relacji sponsoringu należy sprawdzić:
• cel sponsoringu,
• rodzaj działalności sponsorowanego, jej zakres oraz cele statutowe,
• czy sponsorowany nie jest powiązany osobowo z żadnym urzędnikiem państwowym,
• czy sponsoring nie zostanie docelowo przekazany dla celów prywatnych,
• czy działalność takiego podmiotu jest regulowana,
• tożsamość beneficjenta rzeczywistego sponsorowanego.
- Decyzja o sponsoringu jest podejmowana w formie uchwały Zarządu Spółki.
- Współpraca w zakresie sponsoringu jest szczegółowo i transparentnie określona w umowie
o sponsoring. - Czynności sprawdzające prowadzi pracownik merytoryczny (asystent zarządu we współpracy
z działem marketingu) odpowiedzialny za procedowanie sponsoringu. - Spółka nie angażuje się w projekty polityczne, religijne, naruszające prawo lub ogólnie przyjęte normy społeczne, mające negatywny wpływ na środowisko naturalne lub narażające na uszczerbek obiekty o znaczeniu historycznym lub artystycznym.
§7
Ogólne zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków
- Spółka zbiera wnioski przez cały rok, jednak rozpatruje je w okresach, które prezentuje poniższa tabela. Złożone bezpośrednio po jednym z tych terminów będą rozpatrywane podczas kolejnej tury.
- Wnioski zbierane są w formie formularza znajdującego się na stronie internetowej gatta.pl wysłanego na dedykowany adres mailowy: darowizny@ferax.com.pl . Do formularza można załączyć pismo zawierające opis zbiórki/akcji.